لوگو فرا وای فای

مقایسه منو دیجیتال و منو سنتی

مقالات

در بازار رقابتی امروز، مشتری مداری و احترام به مشتری امری اجتناب ناپذیر می باشد. اگر مشتری مداری را بتوان در یک تعریف ساده، فراهم کردن رفاه و احترام هرچه بیشتر برای مشتریان تعریف کرد، منوی دیجیتال (بخصوص در صنف کافه و رستوران) می تواند یکی از ابزارهای این موضوع باشد، چرا که این ابزار زمان انتظار مشتری جهت دریافت منو از گارسون را کاهش می دهد و از سر رفتن حوصله و نارضایتی مشتری جلوگیری می نماید.
ویروس کرونا نیز تجربه جدیدی از لزوم به کارگیری منوی دیجیتال بود و مجموعه هایی که از این ابزار استفاده می کردند حس بهتری به مشتری در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی می دادند که این حس خوب را باز می توان گامی در جهت مشتری مداری تعبیر کرد.
علاوه بر این موارد منوی دیجیتال سبب می شود که صاحبان مشاغل جهت تغییرات در منوی خود که شایع ترین آن تغییرات قیمت می باشد، هزینه های زیادی صرف چاپ منوی جدید نکنند.
منوی دیجیتال در قسمت پنل مدیریتی این امکان را به مدیریت مجموعه می دهد که انواع تغییرات در منو مانند تغییر قیمت، تغییر رسپی، تغییر عکس غذا، عدم نمایش یک غذا به علت تمام شدن و نمایش مجدد آن به محض موجود شدن و یا اضافه کردن و حذف کامل یک غذا به سرعت انجام شود.
از دیگر مزایای منوی دیجیتال نسبت به منوهای سنتی این است که وقت گارسون ها کمتر گرفته شده و کارایی و راندمان آنها جهت انجام کارهای دیگر افزایش می یابد که این موضوع در کل باعث افزایش بازدهی و سودآوری مجموعه شما می شود.

منوی دیجیتال با قابلیت سفارش گیری یا بدون قابلیت سفارش گیری

تجربه ای از بازار:
ما قابلیت سفارش گیری آنلاین در منوی دیجیتال را به سامانه فرا وای فای اضافه نکردیم !!!
از آنجایی که کلیه ماژول ها، امکانات و قابلیت های فرا وای فای با بررسی های میدانی و ساعت ها گفتگو با صاحبان مشاغل مختلف و شناسایی نیازهای عمده هر صنف طراحی و تولید شده، در زمینه ماژول سفارش گیری، علی رقم اینکه مدیران شرکت تمایل بسیار زیادی برای طراحی و تولید آن داشتند اما چون این ماژول به دو دلیل کاملا منطقی از سمت بازار مورد استقبال قرار نگرفت، از طراحی آن اجتناب کردیم.
مورد اول ثبت و ذخیره اطلاعات فروش مجموعه بر روی فضای ابری:
از آنجا که ماهیت این نوع سامانه ها و سامانه های مشابهی که فقط سرویس منوی دیجیتال را ارائه می دهند، ثبت اطلاعات برروی سروری در بستر اینترنت می باشد، این شائبه برای برخی پیش می آمد که شاید اطلاعات فروش آنها در اختیار افراد دیگر از جمله اداره مالیات قرارگیرد که اصلا برایشان خوشایند نبود.
مورد دوم لزوم استفاده از گارسون یا سالندار آموزش دیده جهت سفارش گیری:
در بسیاری از کافه و رستوران ها گارسون ها هنگام سفارش گیری پیشنهادات ویژه ای برای مشتریان داشتند که این پیشنهادات علاوه بر اینکه به مشتری در انتخاب خود کمک می کرد، حاشیه سود خوبی نیز برای آن مجموعه داشت، به طوریکه حتی اگر ما ایشان را در مورد اول متقاعد می کردیم که اطلاعاتشان نزد ما امانت است و در اختیار هیچ شخص دیگری قرار نمی گیرد، باز مورد دوم که مستقیما در درآمدزایی آنها تاثیر داشت، مانع از احساس نیاز آنها به ماژول سفارش گیری می گردید.